Skip to main content

Argitaletxe eta Irudigileen mundua

Small world: liburuak egiteko beste modu bat

Para visualizar el contenido de este vídeo, hay que estar logeado o comprar la entrada.

logotipo cartel

Hizlariak

Peggy Espinosa - PETRA EDICIONES

Editora y diseñadora gráfica. Trabajó 8 años en Imprenta Madero con el maestro Vicente Rojo. Fundó Petra Ediciones en Guadalajara en 1990. Fue Directora de Arte y Diseño del diario Siglo 21. Es diseñadora de la revista Luvina. Ha obtenido varios premios y reconocimientos nacionales e internacionales, entre otros, en 2014 recibió el Best Children’s Publisher of the Year, región Centro y Sudamérica en la 51 ° Feria del Libro para Niños de Boloña y tres New Horizon Award otorgados por la Feria de Boloña, el Premio FIL al Mérito Editorial 2015; el Premio de Diseño Editorial Latinoamericano 2016, Fundación del Libro, en la 42 ° Feria del Libro de Buenos Aires, el Premio Juan Pablos al Mérito Editorial 2017 otorgado por la Cámara Nacional de la Industria Editorial Mexicana. Algunos libros han sido seleccionados en “Los Mejores Libros para Niños” del Banco del Libro de Venezuela. En 2018 fue jurado de la Muestra de Ilustradores de la Feria de Boloña.

Gita Wolf - TARA BOOKS

1956an Kalkutan jaioa, Gita Wolf Indiako hainbat hiritan hezi zen, besteak beste, New Delhi, Hyderabad eta Bangaloren. Literatura Konparatuan lizentziatu zen Erlangen/Nurembergeko Unibertsitatean (Alemania). 1987an, 10 urtez Alemanian bizi eta lan egin ondoren, Chennaira (India) itzuli zen familiarekin. 1994an Tara Books argitaletxe independentea sortu zuen. Hitzarekin eta ikusmenarekin interesatuta, Gitak beti aztertu nahi izan du forma sortzaile eta ez oso ortodoxoen arteko harremana. Indiako testuinguruan girotutako haurrentzako liburu ilustratuak sortzeko ideiarekin hasi bazen ere, argitaletxea haratago joan da: haur eta helduentzako liburu ilustratuak sortzea, liburuaren formaren mugak zabaltzea, artearen pedagogiako tituluak argitaratzea eta bizitako bizitzaren eta artearen eta artisautzaren arteko harremana aztertzea. Ekoizpen prozesuarekin esperimentatzea hasieratik interesatu zaio Gitari, eta horrek esan nahi du liburua egitea ez dela ariketa mekaniko bat, liburuaren edukiari gehitzen zaion zerbait baizik.

Azken hogeita hamar urteotan, idazleak, diseinatzaileak eta bere ikuspegia partekatzen duten beste profesional sortzaile batzuk batu zaizkio, eta zabaldu eta sakondu egin dute. Tara Booksek konpromisoa hartu du irakurleari askotariko ahotsak eta perspektibak hurbiltzeko, liburuaren formarekin etengabe jolastuz.Feminista gisa, Gitak hierarkiaz kanpoko funtzionamendu-ereduetan sinesten du, elkarrizketan eta lankidetzan oinarrituta. Argitalpen-erabakiek bilakaera kolektiboa izan dute, argitaletxearen, diseinu-taldearen eta ekoizpen eta finantza sailen parte-hartze aktiboarekin urteko argitalpenen zerrenda erabakitzerakoan.

Editore nagusia izateaz gain, Gita hainbat libururen egilea ere bada. 1995ean El león muy hambre liburutik hogeita hamar liburu baino gehiago idatzi ditu haur eta helduentzat. Horietako batzuek nazioarteko sari garrantzitsuak irabazi dituzte eta hainbat hizkuntzatara itzuli dira. Bere liburuetako batek, ¡Hazlo!, BolognaRagazzi New Horizons sari ospetsua jaso zuen 2010ean.

Gita ere asko bidaiatzen du Tara Booksen izenean, Indian eta atzerrian hitzaldiak eta tailerrak emanez. 2013ko Bolognako Ilustratzaileen Erakusketa eta Katalogoko epaimahaikide izatera gonbidatu zuten. Gitak argitalpen-aukerak aztertzen jarraitzen du. Indiako arte indigena haurrentzako liburuetan aurkezteko erabakia hartu zuenetik, orain arte, Indiako artisautza tradizioen hainbat alderditan lan egin nahi duenean, ehungintzako inprimaketa barne, ideia eta norabide berrien garapenean lan egin du. Horrek, beti, sormen-arriskuko neurri bat ekarri du, behartutako eta behartu gabeko akatsak. Horretan guztian hausnarketari eutsi zaio, eta ikasteko prest egon da.

Ai Komagata - ONE STROKE

Kuwasawako Diseinu Eskolan graduatu ondoren, Onward Kashiyama Co-n gizonezko diseinatzaile gisa lan egin zuen. 2013an gehitu zen One Strokera. Kudeaketa orokorraz arduratzen zen bitartean, diseinuan, ilustrazioan eta liburugintzan ere parte hartu zuen. Gaur egun, One Stroke eta Gallery Komagata filmen zuzendaria da, bere aita Katsumi Komagataren obra eta ondarea sustatzen. Oinarrizko diseinuaz (moda diseinuaz) arduratzen da Kuwasawako Diseinu Eskolan irakasle gisa. “Egun ona da gaurkoa” (2016), “Eskuak” (2020), “Eskuak mundua ukitzen” (2022) liburuen egilea da. "Bizitzaren lorea " erakusketan ere parte hartu zuen, 2022an Vangi Eskulturen Lorategiaren Museoaren 20. urteurrena ospatzeko. Kuwasawako Diseinu Eskolako “Fashion Show 2022” jaialdiko epaimahaikide izan zen.

Elisabeth Lortic - LES TROIS OURSES

Irakurketa publikoko eta Haur Liburuaren Zentro Nazionaleko liburuzaina, Estatu Batuetan egon zen eta Bostongo Operan efektu berezietan lan egin zuen. Han ezagutu zuen artista liburuen mundua. Frantziara itzuli zenean, Elisabeth Lorticek Trois Ourses elkartea sortu zuen beste bi lagun liburuzainekin batera: Odile Belkeddar eta Annie Mirabel. 30 urtez, bere elkarteak, Les Trois Ourses (Hiru Hartzak) deitu zutenak, artearen, liburuen eta haurren arteko elkarrizketa bat sortu zuen, liburutegi, eskola eta haurtzaindegietan egindako ekintzen bidez.

Bere abentura liburu artistikoen sorkuntza prozesua erakusteko nahiarekin hasi zen, artista hasiberrienak edo aurreko mendeko obra ahaztuenak. Bere logotipoa Paul Cox-ek diseinatu zuen, eta bere katalogoa Ianna Andreadis, Marion Bataille, Jill Hartley, Remy Charlip, Enzo Mari, Bruno Munari, Katsumi Komagata eta beste hainbat egile eta artistaz beteta dago.

2018an, Les Trois Ourses-ek bere ibilbidea amaitzen du, baina Elisabeth-ek aktibo jarraitzen du, gaur egun artearen eta artista-liburuen bitartekaritzan pertsonaiarik garrantzitsuenetakoa baita mundu mailan.