Skip to main content

HIZLARIAK 2024

Artistak, argitaletxeak eta agenteak Gasteizera iritsiko dira, ilustrazioko proiektuekin, kultur kudeaketa eta galeriak, artisau inprimaketa, haurrentzako aldizkariak, liburu azalak, kartelismoa eta beste gai asko jorratzen dituzten proiektuekin ere izango dira.

Honez gain, Sektore Paraleloen jardunaldietan, gonbidatuen eta ilustratzaileen artean izango diren elkarrizketeetan, ilustrazioaren inguruko gaiak landuko.

Urtero bezala, euskal loturak izango ditugu mahai-inguru bakoitzean, argitaletxeak, artistak edo ilustratzaileak. 

Ai Komagata - ONE STROKE

Argitaletxe Mundua

Kuwasawako Diseinu Eskolan graduatu ondoren, Onward Kashiyama Co-n gizonezko diseinatzaile gisa lan egin zuen. 2013an gehitu zen One Strokera. Kudeaketa orokorraz arduratzen zen bitartean, diseinuan, ilustrazioan eta liburugintzan ere parte hartu zuen. Gaur egun, One Stroke eta Gallery Komagata filmen zuzendaria da, bere aita Katsumi Komagataren obra eta ondarea sustatzen. Oinarrizko diseinuaz (moda diseinuaz) arduratzen da Kuwasawako Diseinu Eskolan irakasle gisa. “Egun ona da gaurkoa” (2016), “Eskuak” (2020), “Eskuak mundua ukitzen” (2022) liburuen egilea da. "Bizitzaren lorea " erakusketan ere parte hartu zuen, 2022an Vangi Eskulturen Lorategiaren Museoaren 20. urteurrena ospatzeko. Kuwasawako Diseinu Eskolako “Fashion Show 2022” jaialdiko epaimahaikide izan zen.

Ai Komagata - ONE STROKE

Argitaletxe Mundua
Ai Komagata - ONE STROKE

Alejandra Oviedo

Sektore Paraleloak

Alejandra Oviedo. Bogotan jaio zen, Kolonbian. Artista bisuala, bere eguneroko bizitzako istorioak, lekuak, objektuak eta pertsonak marrazten eta brodatzen ditu. Egiten duen guztian, eragin handia izan du bere herrialdeko kulturak, koloreek, musikak, janariak eta pertsonek. Brodatzeak asko eman dio, pazientzia izaten irakatsi dio, hariekin hitz egiten eta adierazten, jende berria ezagutzen, hausnartzen, barrua zaintzen eta aurkitzen.

Ilustrazioa eta brodatuak irakasten ditu Casatintan, eta hariaz bestelako materialekin esperimentatzen du, papera edo metala esaterako. Harea marraztea ere gustatzen zaio, eta gero oinekin ezabatzea.

Alejandra Oviedo

Sektore Paraleloak
Alejandra Oviedo

Alejandro Moreno - AUSENCIA.NADA

Sektore Paraleloak

Alejandro Moreno Marínek diseinu industriala ikasi zuen eta argazkigintzan espezializatu zen Kolonbiako Unibertsitate Nazionalean (2016). Liburuak editatu, arropa egin, objektuak diseinatu eta kaleak margotu ditu. Bere denbora guztia irudiaren aukera narratiboen, baliabide eta materialen esplorazioaren inguruan eman du. Erakusketa kolektiboetan parte hartu du Bogotan eta Londresen (2016, 2019, 2020, 2021, 2023 eta 2024), eta bakarkako erakusketetan Bogotan eta Medellinen (2023). Haren argazki-lana Photographic Museum of Humanity (2019), Revue 6 mois (Frantzia, 2021) eta Yogurt Magazine (Italia, 2020, 2021) argitalpenetan aipatu da.

Gaur egun, ehungintzako materialetatik abiatuta sortzen ditu artelanak. Fotoliburuen edizioan egindako lanari esker, irudien eta horiek jasaten dituen materialaren arteko interakzioaren bidez eraiki daitezkeen narratibekiko interes berezia garatu zuen. Kontzeptualizazio-prozesuak eta erabiltzen dituen bozetazio-metodoek praktika artistiko tradizionalekin, hala nola marrazketarekin edo pinturarekin, zerikusi handia duten arren, brodatua, ehuna eta patchwork bezalako teknikak erabiltzeak materialak zehaztutako aukera espezifikoak eskatzen ditu. Paper-zuntzetatik ehun-zuntzetara igarotzeak esan nahi du ezusterako prest egotea, ehunen izaerak berak baldintzatzen eta zehazten baititu irudiaren ezaugarriak.

Bere obra izandako sentimenezko esperientziaz elikatzen da; ez du gertaera edo arazo nabarmenetatik bilatzen, baizik eta egunerokotasunean dagoen ohiz kanpokoa arakatzen du. Interesatzen zaizkion gaien artean ikonografia erlijiosoa, kultura materiala eta produkzio grafiko herrikoia daude. Eguneroko materialetan eta tekniketan ekarpen garrantzitsua aurkitzen du bere lanak sortzeko, haien balio artistikoa berriro adierazi eta aplikatzeko eta haiekiko interakziorako modu berriak proposatuz. Tradizioz etxeari lotutako teknikak erabiliz, adibidez, brodatu eta ehuntzea, metodo horiei buruzko narrazio konbentzionalak zabaldu nahi ditu.

Alejandro Moreno - AUSENCIA.NADA

Sektore Paraleloak
Ausencia.Nada

Alžběta Zemanová

Sektore Paraleloak

Hradec Královén jaioa, baina Zlín, Alžběta  hazia, Jaroslav Kovanda margolari eta poetaren eragin handia izan zuen Robinson arte-eskolan, eta koloreak estimatzen, inguratzen duen mundua hautematen eta bizitzari behatzen irakatsi zion. Bere hezkuntza Uherské Hradišthé-ko Arte eta Ofizioen Bigarren Eskolan osatu zuen, Pragako UMPRUM-en ilustrazioa eta grafikoak ikasteko aurrera egin baino lehen. Zemanovak NaPOLI estudioan lan egiten du orain, paper tolesturak, ebakinak eta egile liburuak sortzen espezializatuta. Pragako Vršovice barrutiko Xao liburu-dendako eta galeriako zuzendarikidea ere bada, Klára Zahrádková, Jakub Plachý eta Zuzana Bramborovárekin batera. Natura maite du, eta hainbat landare lantzen ditu Podkrkonoší eskualdeko bere lorategian, hala nola, azianoak, babarrunak eta belarrak. Zemanovari fikziozko pertsonaiak bizitzea gustatzen zaio, oihalezko eta paperezko jostailu bihurtuz, AKA markaren pean bere istorio eta pertsonalitate paregabeekin.

Alžběta Zemanová

Sektore Paraleloak
Alžběta Zemanová

Andrea Ganuza

Ilustrazio Mundua

Andrea Ganuza (Iruñea, 1988) Bere praktika artistikoa narrazio grafikoan eta marrazkian oinarritzen da, komikiaren hizkuntzaren mugen hedapenarekin esperimentatuz eta arte garaikidearen diziplina gisa ulertuz. Poesiatik hurbil dagoen hizkuntza eta umore zorrotza erabiliz, bere esperientziak erabiltzen ditu zeharkatzen gaituzten ardatzetan arreta jartzeko: arlo sozialean, politikoan eta emozionalean. Marrazkia hizkuntza denez eta testuinguruaren eragina duela abiapuntutzat hartuta, mundua ulertzeko modu ezberdinak bilatzen ditu etengabe Andreak. Jakin-min horrek mundu osoan zehar bidaiatzera eraman du, beka eta egoitza artistikoei esker. Bere lanean eragina izan dituzten tokietako batzuk Bartzelona, Bilbo, Bristol, Angoulême, Quebec, São Paulo eta Medellin dira, non "Atrviésame", bere lehen eleberri grafikoa 2023an autoeditatua.

Bere prestakuntza eta lana Akademiaren barruan eta kanpoan garatzen da, espazio ofizialetan eta kontrakulturarekin, grafikarekin, fanzinearekin eta DIYrekin lotutako jaialdietan txandakatuz. Bere marrazkiak Museo Reina Sofía, CentroCentro edo La Parcería (Madril), Fundación Suñol, Galería Policroma (Bartzelona), Azkuna Zentroa (Bilbo) bezalako espazioetan erakutsi dira eta Nafarroako Museoaren bilduman aurki daitezke. Bakarkako praktika artistikoaz gain, hainbat proiektu kolektibotan parte hartu du, adibidez, La Zurda espazio independentean, Iruñeko PUMPK Autoedizio Jaialdian, NENAZAS kolektibo feministan edo Medellingo (Kolonbia) Tormenta kolektiboan. Gaur egun Iruñean bizi eta lan egiten du.

Andrea Ganuza

Ilustrazio Mundua
Andrea Ganuza

Angel M. Remirez de Ganuza - REGA TATOO

Sektore Paraleloak

Angel Maria Remirez de Ganuza Ayastuy (REGA Tattoo) 1970. Arte Ederretan lizentziatua. Pigmentu, aglutinatzaile, esentzia eta marrazki ordu asko bizkarrean dituela, saloiko dantzari egoki hau hiztun ona da, tailerista hobea eta tatuatzailea ere bai. Marrazkigintzan eta irakaskuntzan 20 urte baino gehiago eman ondoren, mila batailatan marraztutako marrazkilari profesionala da. Eta, hala ere, edozein gainazaletan gauzak egiten ikasten jarraitu nahian, azkenean tinta orratzekin marraztu zuen azalean. Izan ere, marraztea, benetan marraztea, tripetatik, pauso erritu eraldatzailea da. Ez dago tatuaje txikirik, eta nire kabinatik igaro eta irteten dena ez da jada sartu zen pertsona bera. Tintaren aztiak, txoza-kabina txikiaren etzalekutik, errituak egiten ditu pasaeran eta pertsonak eraldatzen ditu, espero dut, haien bertsio hobe batean.

Angel M. Remirez de Ganuza - REGA TATOO

Sektore Paraleloak
Angel M. Remirez de Ganuza

Araiz Mesanza

Ilustrazio Mundua

Araiz Mesanza Oslon (Norvegia) bizi eta lan egiten duen euskal ilustratzailea da. Arte Ederretan lizentziatua da Euskal Unibertsitatean (Bilbo, Espainia) eta Ilustrazioan espezializatu zen Escola Massanan (Bartzelona, Espainia). Duela gutxi Diseinu Grafikoan eta Ilustrazioan masterra egin du Osloko Arteen Akademia Nazionalean (Oslo, Norvegia). Mesanzak freelance ilustratzaile gisa lan egiten du, haurrentzako liburuekin, ilustrazio editorialarekin eta komikiekin, eta interes berezia du autoedizioarekin eta inprimakiekin. Iaz Toki Press sortu zuen, autoedizioarekin esperimentatzeko gunea, liburuen eta inpresioen arteko mugekin, zerk definitzen duen zeinek eta noraino gaindi ditzakeen muga horiek. Komikiak, narratibak, diseinua eta formatuak esploratzeko leku bat, bere esperientziak bakarrik mugatzen duena.

Araiz Mesanza

Ilustrazio Mundua
ARAIZ MESANZA

Bea Lema

Sektore Paraleloak

Bea Lema komikigile eta ilustratzailea da, brodatua eta ehuna ere erabiltzen ditu bere irudiak helarazteko euskarri gisa. Bere lanak, gehienetan autobiografikoa da, eromenarekin, traumarekin, familia-harremanekin, erlijioarekin eta herri-erritoekin zerikusia duten gaiak jorratzen ditu. 2018an "O Corpo de Cristo" argitaratu zuen, A Coruñako Diputazioaren XII. Castelao Saria jaso zuena eta Frantzian, Italian eta Portugalen ere argitaratu dena aurten. 
Proiektuak 2022an Maison des Auteurs-en eleberri grafikoaren erresidentzia egiteko beka jaso zuen Acción Cultural Española (AC/E) eta Cité internationale de la bande dessinée et de l’image-ri esker, Frantziak Espainian duen enbaxadaren laguntzarekin. 2024an “France TV – Punikoaren Saria” jaso zuen lan honengatik, Angoulêmeko komiki jaialdian, mundu mailan erreferentea den ekitaldian.
 

Bea Lema

Sektore Paraleloak
BEA LEMA